تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده





 

شهيد عباس آذر جاويدان ( 1362-1339 تهران )

اميدوارم که ملت ايران همچون گذشته وحدت خود را حفظ [کنند] و فراموش نکنند که چشم تمام مستضعفان جهان به دست اين ملت و رهبر عزيزشان، خميني کبير، دوخته شده است.

شهيد مسعود آذريون ( 135- 1346 اصفهان )

اي شيعيان علي (عليه السلام)! از تفرقه بپرهيزيد و دست برادري به هم دهيد و اخوت و برادري را حفظ کنيد. در راه خدا و حفظ وحدت مسلمين گام برداريد.
فقط از امام پيروي کنيد و همچون شهدا تا آخرين قطره خون از امام و فقيه عالي قدر حمايت کنيد.

شهيد عباس آزاد فلاح ( 1361-1346 قم )

اي برادران و هموطنان عزيز! شما که در برابر کفر جهاني ايستاده ايد و با اعتصام به ريسمان الله و رهبري پير جماران بر تمام مستکبرين جهان مي تازيد و پوزه آنان را به خاک ذلت مي ماليد؛ پس اين وحدت خدايي را حفظ کنيد و با ايمان راسخ به الله، گوش به فرمان رهبر باشيد و تا سر جان از فرمانش پيروي کنيد.

شهيد مرتضي آسن ( 1361- 1341 اصفهان )

اي مسلمين! بدانيد که خداوند رحمت بزرگي بر شما فرو فرستاده [است] و بر شماست که شکر اين رحمت را به جاي آورده و از آن استفاده کنيد. پس از قرن ها سکوت و خفقان و پس از سال ها که اسلام و قرآن در بند و زنجير بود، اينک خميني کبير از براي خدا قيام کرده و قصد دارد انقلابي خونين و مکتبي در سطح جهان و براي مستضعفان به وجود آورد؛ پس بر شماست که او را ياري کنيد که ياري کردن وي، همانا ياري کردن خداست. از مرگ در اين راه نهراسيد که اين مرگ همانا زندگيست. از مشکلات و سختي ها نهراسيد. گول تبليغات پوچ دشمنان خدا را نخوريد. وحدت خود را حفظ کنيد و بدانيد پيروزي از آن شماست و بدانيد که همگي در مقابل خون شهيدان مسئوليد.

شهيد مصطفي آقاجاني دهنوي ( 1362- 1345 خميني شهر )
اين جانب خيلي کوچک تر از آنم که بخواهم به شما وصيتي بکنم، (1) ولي چند نکته است که بايد گفته شود:
1- اي برادر و خواهرم! هر که هستي و هر کجا هستيد، وحدت خودتان را حفظ کنيد و مواظب باشيد [که دشمنان] در ميان شما تفرقه نيندازند؛
2- قدر امام و رهبرتان را بدانيد (2) و بدانيد [که] در خوب زماني واقع شده ايد و الان بهترين موقعيت است براي پاسخ گفتن به نداي « هل من ناصر ينصرني » حسين زمان؛
3- پشتيبان روحانيت باشيد که اين روحانيت بودند که ما را از خواب غفلت بيدار کردند و در رأس همه آن ها حضرت امام مي باشد؛
4- اي کساني که گوشه و کنار خيابان ها نق مي زنيد و مي گوييد اين آخوندها براي ما چه کرده اند! بدانيد که ملت ما پيروز است. اين ملت شهدايي داده، اين ملت بهشتي و رجايي و باهنر داده، اين ملت علي اکبر و علي اصغر فداي اسلام کرده و هرگز شکست نمي خورد.

شهيد سيد محمود آل طه ( 1362- 1346 اردبيل )

برادراني که پشت جبهه ها هستند، بايد به حرف هاي امام لبيک گويند و امام را تنها نگذارند و پشتيبان رزمندگان باشند و با وحدت خود، دهان ستون پنجم دشمن را خُرد کنند.

شهيد مصطفي ابراهيمي ( 1364- 1344 نجف آباد )

سخني با شما امت شهيدپرور:.... از شما مي خواهم که در برابر مشکلات استقامت کنيد و وحدت و يکپارچگي را حفظ کرده و نفاق و تفرقه را از ميان خود برداريد و پيرو خط رهبر انقلاب باشيد.

شهيد سيد عبدالله ابطحي فروشاني ( 1364- 1346 خميني شهر )

امت شهيد پرور! قدر اين امام و امت را بدانيد و لحظه اي از آن وجود ذي قيمت جدا نشويد و در نمازهاي جمعه و جماعت شرکت کنيد..... و در همه حال پشتيبان « ولايت فقيه » باشيد؛ وحدت را حفظ کنيد و از صحنه خارج نشويد.

شهيد سيد علي ابطحي نژاد ( 1361- 1342 تهران )

اي برادران و خواهران مسلمان! پشتيبان امام و انقلاب باشيد تا صدمه نبينيد و پشتيبان روحانيت باشيد و نگذاريد يک عده سودجوي فرصت طلب بين شما تفرقه بيندازند؛ وحدت خود را حفظ کنيد.

شهيد صمد احمدي ( 1361- 1338 اراک )

ملت شهيد پرور! وصيت برادر کوچک شما اين است که پيرو خط ولايت فقيه باشيد و اطاعت از امام و پشتيباني از روحانيت مبارز و در رأس آن ها ياوران امام را فراموش نکنيد. نماز جمعه ها را با شکوه تر برپا داريد؛ دشمن زبون از وحدت شما خوف عجيبي در دل دارد و از شما ملت حزب الله پيرو خط امام مي ترسد و از روحانيت وحشت دارد.

شهيد محمد علي احمدي ( 1365- 1347 بهشهر )

اي برادران و خواهران مسلمان و آزاده! اطاعت از فرامين رهبر انقلاب که همانا [اطاعت] از کتاب الله است را واجب شرعي دانسته و دوستان او را دوست بداريد و دشمنان [او] را دشمن بداريد که همانا دوستان او، دوستان خدا هستند و دشمنان او، دشمنان دين خدا هستند و با هم متحد باشيد و از هم جدا نشويد؛ زيرا هنگامي پيروزي به دست مي آوريد که وحدت بين مردم حفظ شود.

شهيد محمودي احمدي ( 1361- 1337 تهران )

عزيزان! امام بزرگوار را تنها نگذاريد و همواره مطيع فرمان او باشيد که علي حسين زمان و نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) ماست و بدانيد که اگر قدر اين نعمت خدايي را ندانيد، خداوند هرگز ما را نمي بخشد و همچنان در صحنه باشيد که تا وقتي در صحنه هستيد و به خدا ايمان داريد و وحدت کلمه شعار شماست، خطري شما را تهديد نمي کند.

شهيد مصطفي احمدي ( 1362- 1344 همدان )

از همه شما خواهش مي کنم که اماممان را تنها نگذاريد و هميشه براي طول عمرش دعا کنيد و مواظب باشيد که وحدت کلمه شما دستخوش توطئه منافقين و عمال شرق و غرب نشود. با جان و دل به سخنان رهبر عزيزمان گوش فرا دهيد و هميشه در صحنه باشيد.

شهيد مهدي احمدي مقدم ( 1362- 1346 کاشان )

من خود را لايق پيام دادن به اين ملت غيور نمي دانم، ولي اميدوارم که از اين حقير بپذيرند. پيام ديگرم اين است که از اسلام و روحانيت و امام پشتيباني کنيد و وحدت کلمه خود را از دست ندهيد؛ هميشه با هم مهربان باشيد و رهنمودهاي امام و روحانيت را گوش فرا دهيد.

شهيد مصطفي اخگر ( 1366- 1343 کازرون )

عزيزان! بياييم با نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) عهد و پيمان قلبي و عملي ببنديم و تجديد ميثاق کنيم و دست وحدت به امام روحانيت متعهد و مبارز بدهيم و اميدهاي دشمنان اسلام را در داخل و خارج به يأس و نااميدي مبدل کنيم. گوش به فرمان و فرمايشات هستي بخش حضرت امام باشيم. [به دستورات امام] عمل کنيم؛ چرا که ما اعتقاد داريم کسي در خط امام مي يابيم که به سخن امام عمل کند و از محدوده شعار به دور باشد. قدرش بدانيد که بهترين و ارزنده ترين عطيه الهي در اين برهه از زمان نصيب ما شده است.

شهيد محمد حسين اسکندري ( 1365- 1343 کازرون )

شما اي (3) ملت قهرمان ايران! خداوند شما را انتخاب کرد و بر شما منت گذاشت تا دين خدا را بر روي زمين حاکم و زمينه را براي ظهور ولي الله الاعظم (عجل الله تعالي فرجه الشريف) (4) آماده سازيد، تا مستضعفين بر مستکبرين پيروز گردند و شکر اين نعمت بزرگ را بجاي آوريد و بدانيد که اين قيام شما دنباله قيام حسين (عليه السلام) است. استوار و مقاوم باشيد، مصمم باشيد، همان گونه که تاکنون بوده ايد. اين همبستگي و وحدت الهي را حفظ کنيد و قدر اين نعمت رهبري که جز لطف خداوند هيچ چيزي نيست [را] بدانيد.

شهيد مصطفي اسماعيلي ( 1366- 1346 خمين )

سعي کنيد با هم بيشتر يکدل و يک زبان باشيد و وحدت هميشگي خود را که امام امت روي آن زياد تکيه مي کنند، حفظ نماييد، زيرا (5) انسان واقعي در اين زمان آزموده مي شود.

شهيد مرتضي اشراقي ( 1361- 1344 برخواروميمه )

به ملت ايران توصيه و سفارش مي کنم که امام را تنها نگذاريد و به حرف هاي پيامبرگونه ي امام گوش کنيد و وحدت را حفظ کنيد و از روحانيت جدا نشويد؛ چرا که همين روحانيون بودند که ما را از خواب جهالت بيدار کردند و ما را به راه راست و روشنايي راهنمايي [کردند] و راه درست زندگي کردن و اسلام واقعي را اين ها بودند که به [ما] نشان دادند.

شهيد ميرحيدر اصل علوي پايدار ( 1365- 1344 تبريز )

برادران و خواهران! هميشه دعا کنيد و هميشه به ياد خداوند باشيد و قدمي که بر مي داريد، به خاطر خدا باشد و آگاه باشيد که دشمن بين ما تفرقه نيندازد و شما را از روحانيت جدا نسازد. مبادا که وحدت خود را از دست دهيد که روز بدبختي مسلمانان و پيروزي دشمنان اسلام است.

شهيد محمد زکي افراخته ( 1365- 1333 باغملک )

برادران حزب الله و مسلمين جهان! به پا خيزيد که امروز اسلام محمدي (صلي الله عليه و آله و سلم) ميان مشرکين، مظلوم واقع شده است و بانگ « هل من ناصر ينصرني » حسين (عليه السلام) به گوش ما مي رسد که آيا کسي هست دين خدا را ياري کند؟ (6) اميدوارم که ملت ايران نگذارند خون حسين (عليه السلام) و يارانش و همچنين خون شهداي گلگون کفن کربلاي ايران به هدر برود. همه با هم وحدت داشته باشيد و به فرمان امام عزيزمان گوش فرا دهيد که حجت بر ما تمام شده است. نگذاريد که اسلام و قرآن از دست ما برود.

شهيد محمد صادق افضلي فرد ( 1367- 1342 اردبيل )

بايد تمامي مسلمين و مظلومين، بالاخص رزمندگان اسلام به کمک قدرت فکري و رزمي خود همچون زاهدان شب و شيران روز با وحدت و يگانگي و صفا و صميميت به رهبري و فرماندهي کل قوا، امام خميني، [و] با توکل بر خداي قهار، تمامي فتنه ها و آشوب ها، تجاوز و ناعدالتي ها، تفرقه ها و تبعيض ها، مظلوميت ها و گرسنگي ها، جهالت ها [و] ضلالت ها را در هم کوبيده و سپس آيين زنده و عزت بخش اسلام، آيين وحدت و يگانگي، استقلال و آزادي، قسط و عدالت [را] که امنيت و آرامش واقعي را به دنبال خود دارد، بر جهان حاکم گردانند (7) تا آرمان شهدا که همان آرمان الله است، در جهان تحقق و تجلي يابد.

شهيد منوچهر اکبري باصري ( 1363- 1344خرم بيد )

من [اين] سخنان را به عنوان يک شهيد مي گويم که اگر وحدت خودمان را از دست بدهيم و امام را تنها بگذاريم، به تمام خون شهيدان خيانت کرده ايم و خدا شما را نمي بخشد. فقط در خط امام حرکت کنيد.

شهيد محمد هاشم اکبريان ( 1366- 1348 فراشبند )

برادر و خواهران همسنگرم! تقوي را پيشيه کنيد و محور اعمال خويش قرار دهيد و همگي به حبل الله چنگ زنيد و متحد و يک صدا از خون شهيدان و خط حزب الله و امام پشتيباني کنيد. شعار محبت، وحدت، مقاومت و اطاعت از رهبريت پيامبر گونه امام بزرگوارمان را سرلوحه حرکت خود قرار دهيد و تن به سازش از هيچ نيروي باطلي ندهيد که در غير اين صورت، باعث پاي مال شدن خون شهدايي که تا آخرين دم حماسه آفريدند، خواهيد شد.

شهيد محمد زمان القاسي زاده ( 1364- 1340 شوشتر )

اي مسلمين جهان! به هوش باشيد که تمامي ابر قدرت ها همانند گرگان درنده، منتظر فرصتي مي گردند تا همه شما را نابود کنند و شما تنها حربه اي (8) که مي توانيد بکار ببريد، پناه بردن به اسلام و اصول شرعيه آن است و رفتار کردن به گفته هاي قرآن کريم و يک مسئله مهم ديگري که امام بزرگوارمان تأکيد زيادي [بر آن] دارند، وحدت بين مسلمين مي باشد.

شهيد صادق الهامي کلوانق ( 1361- 1336 قم )

جامعه ما بهترين جامعه هاست؛ در کل، جامعه ما با شرفترين، پيشرفته ترين، فهميده ترين جامعه ايست که توطئه ها را خوب مي شناسد و قاطع ترين و شجاع ترين جامعه در وحدت با رهبريت خود ( و در عين حال مظلوم ترين جامعه ايست که خداوند قادر پشتيبان آن است ) که همانا از مکتبش ريشه مي گيرد ( و آن ولايت فقيه است ) و از او جدا نيست.

شهيد سيد سعيد امام زاده شوشتري ( 1365- 1342 اهواز )

برادران و خواهران مسلمان! قدر امام را بدانيد و هميشه من، ملت ايران را چون هِرمي تصور مي کردم که امام خميني در رأس آن هرم است و همه با زنجير وحدت به او، و او با حبل الله به قادر متعال متصل است.

شهيد شنبه اميري پبدني ( 1365- 1342 زرين شهر )

هيچ گاه از خط و کلام امام دور نشويد و امام را الگو و ميزان قرار دهيد و دست اتحاد به يکديگر داده، وحدت و يکپارچگي خود را حفظ نموده و از (9) دودستگي ها و گروه گرايي ها و خط بازي ها پرهيز نموده تا بهانه به دست دشمن نيفتد که توان نفوذ در بين شما را پيدا کرده و خداي نکرده ضربه به انقلاب اسلامي و مقام رهبري ولايت فقيه بزنند و بدانيد که منافقان هميشه و همه جا و در هر لباسي حتي لباس مقدس روحاني ظاهر مي شوند و حضور دارند و در کمينند که شما را به طرف خود جلب نمايند.

شهيد محمد حسين اميني ( 1361- 1344 اصفهان )

از اين امت که امت رسول الله است، مي خواهم که امام را تنها نگذارند (10) و از اين اسطوره شجاعت و عدالت و کرامت و فضيلت [و] حامي مستضعفان حمايت کنند و دست در دست هم، با هم با وحدتي آهنين، با قدم هاي استوار خود به پا خيزند و در جهاد في سبيل الله شرکت کنند و از جنگ و شهادت نهراسند و در ارگان هاي انقلاب، مخصوصاً در بسيج شرکت کنند و [به] آن ها (11) کمک کنند.

شهيد موسي انصاري رامندي ( 1365- 1338 تهران )

شما امت نمونه اسلام! در نماز جمعه ها و راهپيمايي ها و دعاهاي کميل و توسل شرکت کنيد تا به اين وسيله، حضور در صحنه داشته باشيد که دشمن خارجي و مزدوران داخلي اش همچون منافقين از خدا بي خبر از همين حضور در صحنه شما مي ترسند و با صبر و استقامتتان و با وحدت و اعتصام به حبل الله که همان پيروي از امام عزيزمان است، مشت محکمي به کفر و استکبار و مزدوران داخلي اش، منافقين بزنيد.

شهيد شمس علي اهرون ( 1363- 1341 کوهدشت )

از روحانيت متعهد جدا نشويد که رهبري اين انقلاب با روحانيت است و اگر وحدت و اطاعت از امام را رعايت کرديد، شما را نويد زيارت قبر شش گوشه اباعبدالله را مي دهم.

شهيد محمد علي ايوبي گزکوه ( 1364- 1323 مشهد )

خداوندا! چشم ملت شهيدپرور و قهرمان حزب الله را به جمال پاک آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) روشن بگردان. امام را دعا کنيد [و] وحدت را حفظ کنيد.

شهيد صادق باباعليان ( 1365- 1346 دهاقان )

اي مردم! حمايت از دين خدا کنيد و گوش به حرف رهبر کبير انقلاب اسلامي بدهيد و حرف هاي آن را مو به مو اجرا کنيد و هميشه ياد خدا باشيد که با ياد اوست که دل ها آرام مي گيرد و بسيج را پر کنيد و پشتيبان برادران بسيج باشيد تا به حمدالله اين بسيجي هاي آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، اين جنگ را به اتمام رسانند و وحدت خود را حفظ کنيد و پشتيبان روحانيون و ولايت فقيه باشيد تا کشورتان آسيب نبيند.

شهيد محمد حسين بابايي کله مسيحي ( 1361-1345 زرين شهر )

برادران! استغفار [و] دعا را از ياد نبريد که بهترين درمان ها بر تسکين دردهاست و هميشه به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد و [مواظب باشيد که] هرگز دشمنان در بين شما تفرقه نيندازند و شما را از روحانيت متعهد جدا نکنند. وحدت را حفظ کنيد، حضورتان در جبهه هاي حق عليه باطل [را] ثابت نگه داريد.

شهيد محمود باباييان ( 1362- 1348 آستانه اشرفيه )

دوستان و آشنايان و همشهريانم! وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح ما مي باشد، مشت محکمي بر دهان ابر قدرت هاي جهانخوار بزنيد و مبادا امام امت، اين قلب [تپنده ملت] و اين هديه خدا را تنها بگذاريد؛ چرا که اگر امام نبود، ما در دامان شرق بوديم يا در دامان غروب، قدر امام را بدانيد؛ اي مردم! قدر امام را بدانيد.

شهيد مهدي بازرگان حقيقي جهرمي ( 1362-1338 جهرم )

امت حزب الله! امام بزرگوار را تنها نگذاريد و همواره مطيع فرمان او باشيد که علي و حسين زمان و نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.
بدانيد اگر قدر اين نعمت خدايي را ندانيد، خداوند هرگز ما را نمي بخشد و همچنان در صحنه باشيد؛ تا وقتي که در صحنه هستيد و به خدا ايمان داريد وحدت کلمه شعار شماست، خطري شما را تهديد نمي کند.

شهيد مرتضي باقرپور ( 1364-1345 آستانه اشرفيه )

امت شهيدپرور ايران و اي مسلمين جهان و اي برادران عزيزم! ببينيد که چگونه امام، (12) جوانان ما را به سوي جنگ با کفر و ستمگران مي فرستد و چگونه (13) ما را از گمراهي و از خواب بيدار مي کند و با سخنان گوهربارش ما را به يگانگي و وحدت راهنمايي مي کند و با شکيبايي ما را به مبارزه با دشمنان اسلام و دشمنان مسلمين و محرومين جهان فرا مي خواند و با رهنمودهاي الهي خود، ما را به ادامه مبارزه و صبر و استقامت در مقابله [با] مشکلات ياري مي نمايد؛ پس فکر کنيد که آيا او [يعني] « امام »، نعمتي نيست که خداوند متعال بر ما منت گذاشته؟ و لحظه اي فکر کنيد و به خود آييد و ببينيد که اين ابرمرد شما را از خواب غفلت بيدار نموده و وظايف قرآني را بر ما آشنا نموده، اسلام را زنده نموده؛ پس بياييم او را ياري کنيم که خدا را ياري نموده ايم و رهنمودهاي او را به جان بخريم و به سخنان او گوش فرا دهيم و مو به مو بدان عمل کنيم.

شهيد مرتضي باقري ( 1360- 1342 داراب )

شما اي مستضعفين! بکوشيد وحدت خود را که بارها امام گفته، حفظ کنيد و از صحنه خارج نشويد که خارج شده شما از صحنه، يعني مرگ انقلاب.

شهيد محمد کريم بحري ( 1366- 1343 فسا )

از شما امت شهيد پرور مي خواهم که به ريسمان خدا چنگ بزنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد و از اختلاف و تفرقه دوري کنيد. امام را دعا کنيد و براي فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) دعا کنيد و از خدا بخواهيد که فرج آن حضرت را نزديک تر کند و ان شاء الله فتح و نصرت خدا نزديک است.

شهيد مصطفي بختياري اصل ( 1364- 1341 اهواز )

ملت مسلمان! شما با وحدت و رهبري امام امت، اين حسين زمان و روحانيت، پرچم اسلام را در سراسر گيتي به اهتزاز درخواهيد آورد.

شهيد محمود بخشي الواري ( 1365- 1327 تبريز )

اي امت حزب الهي! اي ياران وفادار امام خميني! اي ياران حضرت امام حسين (عليه السلام)! اينک که انقلاب اسلامي ايران با ياري خداوند تبارک و تعالي و امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و به رهبري پيامبر گونه امام خميني، حامي مستضعفان جهان، مسير خود را با تکيه بر ارتش بيست ميليوني مردم مسلمان ايران طي مي نمايد، خيلي خيلي هوشيار باشيد؛ چون حالا حساس ترين لحظات انقلاب اسلامي مي باشد. اگر خداي نکرده کمي سستي به خود راه دهيد، دشمنان اسلام و انقلاب در کمين نشسته اند، مخصوصاً از همه شديدتر مواظب خطر جدي منافقين از خدا بي خبر و توده اي ها باشيد. هيچ هراسي به دل خود راه ندهيد، مثل کوه استوار [باشيد] و با اتکال بر خداوند، در هم کوبنده مستکبران و حامي مستضعفان و با پيروي از ولايت فقيه و رهبر کبير انقلاب امام خميني و با اتحاد و وحدت، با همديگر مهربان باشيد. به هيچ وجه سر يک مسأله جزئي اختلاف نکنيد. سعي کنيد در مقابل دشمنان اسلام وحدت و يکپارچگي نشان دهيد و صورت دشمنان انقلاب اسلامي را به خاک بماليد.

شهيد محمد کاظم بديعي ( 1361- 1346 دزفول )

جوانان و مؤمنان و پدران تجربه دار و مادران! شما بدانيد و آگاه باشيد که مي دانيم هستيد، تمام اين نعمت هاي خداوندي که شامل حال ما گرديده است، در زير سايه رهبري امام امت و وحدت اسلامي کسب شده [است] و خدايا! عمر اين قائد و فقيه اعظم و بت شکن زمان را افزون بگردان.

شهيد مسعود برامالکي ( 1361-1342 اهواز )

تنها وصيت من به شما امت رزمنده اين است که هميشه و در همه حال خدا را فراموش نکنيد و پشتيبان امام کبيرمان، خميني بت شکن، باشيد و اشعار « خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار » را از ياد نبريد؛ چون تنها ضامن وحدت مسلمين و تنها نشانه انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي باشد.

شهيد مسعود بردبار تولايي ( 1365- 1348 نيشابور )

برادران و خواهرانم!..... امام را تنها نگذاريد؛ زيرا با تنها گذاشتن امام عزيزمان دچار عذاب الهي مي شويد. هيچ موقع از روحانيت اصيل و انقلاب جدا نشويد؛
زيرا به قول امام عزيزمان اگر روحانيت نمي بود، اسلام هم نمي بود و هميشه با روحانيت [همراه بوده و] وحدت داشته باشيد. و امت حزب الله! وحدتتان (14) را [هميشه] حفظ نماييد.

شهيد محمدقاسم برزگر فتحي ( 1362-1343 قم )

از ملت شهيدپرور ايران مي خواهم که هميشه دنباله رو راه امام خميني باشند و با بودن در صحنه، جايي براي فعاليت منافقين نگذارند و هميشه دست در دست هم بدهيد و دعاي وحدت بخوانيد و وحدت خود را حفظ کنيد و هيچ گاه از اسلام جدا نشويد و با دولت اسلامي کمال همکاري را بکنيد و هميشه با روحانيت متعهد باشيد و هيچ گاه از روحانيت جدا نشويد.

شهيد محمد زکي بقايي فرد ( 1363- 1335 فراشبند )

به همه پدران و مادران و خواهران و برادران سفارش مي کنم که دست از ياري امام برندارند؛ وحدت و يگانگي خود را کاملاً حفظ نمايند؛ (15) از اختلافات دوري کنند و در رفع اختلافات و نزديک شدن به وحدت کوشش نمايند.

شهيد محمد حسين بني اسدي ( 1365- 1342 خمين )

استوار و مصمم همان گونه که تاکنون بوده ايد [باشيد]؛ اين همبستگي و وحدت الهي را حفظ کنيد؛ قدر اين نعمت رهبري [را] که جز لطف خداوند هيچ چيز ديگري نيست، بدانيد و شکر خداوند را به جا آوريد.

شهيد عبدالحميد بوجاري ( 1365- 1348 فسا )

پشتيبان ولايت فقيه باشيد و دنبال امام حرکت کنيد و وحدت، وحدت، وحدت را حفظ کنيد؛ تا توان در بدن داريد، با کفار و منافقين داخلي بجنگيد.

شهيد مرتضي بهراميان رناني ( 1361- 1342 اصفهان )

برادران! [با] يگانگي و وحدت خودتان، امپرياليسم شرق و غرب را و صهيونيزم بين المللي را چنان منزوي کنيد که توان زورگويي و چپاول را از آن ها سلب کرده باشيد. امروز جنگ ما جنگ آمريکاست و تمام مشرکين قصد نابودي انقلاب اسلامي ما را کرده اند و اين توطئه بزرگ، تنها با وحدت شما و اطاعت از مقام رهبري و پيروي از دستورات اسلام و پاسداري جدي شما از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن و کمک شما به دولت اسلامي و مکتبي، خنثي و نقش بر آب مي گردد و بايد هر کدام پاسداري امين براي انقلاب باشيد که دشمنان راه نفوذ در ما نيابند.

شهيد مسيح الله بهنامي فر ( 1361-1343 سبزوار )

سخنان برادرانه اي به ملت عزيز عرض مي کنم؛ همه را دعوت به وحدت و اطاعت از ولايت فقيه [مي کنم]. ملت عزيز! متحد باشيد و از تفرقه بپرهيزيد که تفرقه بلاي خانمان سوزي است. در ضمن قدر امام عزيزمان را بدانيد و از سخنان او پيروي کنيد؛ چون اطاعت از ولايت فقيه بر ما واجب است.

شهيد مصطفي بيات ريزي ( 1361-1342 زرين شهر )

من از تمام ملت ايران مي خواهم که امام را تنها نگذارند و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنند و از دستورات امام سرپيچي نکنند و پشتيبان روحانيت باشند، به اسلام خدمت کنند، وقتي وقت هجرت فرارسيد، ما بايد هجرت کنيم و به ياري اسلام برويم تا پرچم اسلام را با جان و خون خود (16) برافراشته نگه داريم.

شهيد محمدرضا بيرانوند ( 1363- 1333 بروجرد )

از تمام ملت حزب الله و شهيد پرور ايران، حفظ وحدتي که دارند [را] خواهان [هستم] و گوش به فرمان نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بوده و زير پرچم « لا اله الا الله » به خدمت مشغول [باشيد و] و نگذاريد اين کوردلان بوقلمون صفت در ميان صفوف محکم شما رخنه کنند که همانا بهشت جاودان در انتظار (17) [شما است].

شهيد مسعود پاشايي ( 1362- 1343 تهران )

برادران و خواهران گرامي و هم وطنان ايراني! وحدت خويش را حفظ کنيد و پشتيبان امام باشيد و از رهنمودهاي ايشان کمال استفاده را بکنيد تا بدين وسيله مشت محکمي به دهان ايادي داخلي و خارجي استعمار بزنيد.

شهيد موسي الرضا پرتانيان ( 1367- 1348 سبزوار )

به هيچ وجه امام عزيز، اين الگوي اسلام و اين مرد شب زنده دار را که [با] سخنان و کلام هاي شيوايش و با همکاري شما توانست سيلي محکمي بر دهان ابر قدرت زمان بزند را (18) فراموش نکنيد و از او و راه او دست برنداريد که اگر خداي ناکرده از او و راه او دست برداريد، آن روز شکست شما حتمي خواهد بود و همچنين وحدت و اتحاد خود را از دست ندهيد که اسلام و آيين و مملکتمان را از دست مي دهيد.

شهيد حسين پژمان ( 1361- 1343 شيراز )

شما اي امت شهيدپرور ايران! اطاعت از امام خميني کنيد؛ گوش به فرمان او باشيد و بيش از هر چيز، ديگران را به وحدت دعوت کنيد.

شهيد مطلب پناهنده ( 1365- 1340 دهدشت )

سپاس خداوند بزرگ را که اين توفيق را به ما عنايت کرد که در دوران کفر و ما ديگري، دين خود را به دنيا نشان بدهيم و اين توفيق را نصيب اين ملت اسلام دوست کرده که به راهنمايي امام امت، خميني عزيز، و با وحدت در پرتو اسلام بتوانيم اسلام راستين را در جهان نشان بدهيم.

شهيد عبدالرسول پناهي درچه ( 1364- 1347 خميني شهر )

اي امت اسلام! پشتيبان ولايت فقيه باشيد و در هيچ لحظه امام را تنها نگذاريد؛ وحدت خود را حفظ کنيد که در سايه وحدت مي توانيم تمامي دشمنان خارجي و داخلي را نابود سازيم (19)؛ جبهه ها را همچنان گرم نگه داريد؛ هدفتان فقط خدا باشد و در راه خدا از دل و جان ايثار کنيد؛ خود را وقف الله کنيد؛ مساجد و نماز جمعه ها را ترک نکنيد که خداي متعال با شما است.

شهيد محمدرضا پيماني فروشاني ( 1364- 1345 خميني شهر )

و اما شما اي ملت قهرمان و شهيدپرور! بيش از پيش امام را ياري کنيد و آيه « واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا » (20) را جامه عمل بپوشانيد. (21) همان طور که امام عزيز بارها تذکر داده اند، دشمن از وحدت و اتحاد شما مي ترسد و تن به ذلت خداي ناکرده ندهيد و جنگ را تا رفع فتنه ادامه دهيد و نگذاريد خون شهدا پاي مال شود.

شهيد مسيح ترکيان ولاشاني ( 1361- 1345 خميني شهر )

اي امت شهيدپرور! از جان و مال خود نثار اين انقلاب کنيد؛ تا مي توانيد چه نيرو و چه مال و جنس به جبهه ها بفرستيد تا برادران رزمنده شما بر عليه کفر بجنگند و اگر دير شود، همه ما در برابر خدا مسئوليم. همت کنيد، خدمت کنيد، پيروزي از آن شماست و چون هدف خداست؛ متکي به خدا باشيد و به ريسمان خدا چنگ بزنيد و انسجام و وحدت و شعور انقلابي خود را با تکيه به رهنمودهاي ولايت فقيه حفظ کنيد که اين انقلاب از خون جوانان پاک دل و با ايمان به وجود (22) آمده است.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: به کنم
2. در اصل وصيت داشته باشيد
3. در اصل وصيت؛ اين
4. در اصل وصيت: ولي الله العظيم
5. در اصل وصيت: که
6. در اصل وصيت: که
7. در اصل وصيت: گردد
8. در اصل وصيت: حرفه اي
9. در اصل وصيت: جدا از
10. در اصل وصيت: نگذاريد
11. در اصل وصيت را
12. در اصل وصيت: اسلام
13. در اصل وصيت: که
14. در اصل وصيت: وحدتان
15. در اصل وصيت: نماييد
16. در اصل وصيت: خود را
17. در اصل وصيت: انتظارش
18. در اصل وصيت: را به هيچ وجه
19. در اصل وصيت: سازيد
20. سوره آل عمران؛ آيه 103
21. در اصل وصيت: که
22. در اصل وصيت: عمل

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب، (1391) وحدت «دفتر چهارم» گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (7)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.